2020: נורבגיה – Ulrikke תייצג את המדינה ברוטרדם עם "Attention"

הקהל הנורבגי אמר את דברו – הזמרת Ulrikke Brandstorp תייצג את המדינה באירווייזיון הקרוב. למעוניינים, ניתן להשלים פערים בפוסטים המסקרים את הקדם הנורבגי: טרומי גמר 1, 2, 3, 4, 5 וגמר הקדם.

המבצעת
Ulrikke Brandstorp נולדה ביולי 1995, ב-Sarpsborg, נורבגיה. היא מופיעה על הבמות מאז שהיא ילדה. בשנים 2011-2013 הייתה חלק מסיבובי ההופעות "The Show Must Go On II" ו-"and The Thrill of Michael Jackson". בשנת 2013 השתתפה באיידול הנורבגי. ב-2015 השתתפה ב-The Voice והודחה בשלב חצי הגמר. ב-2017 השתתפה בקדם הנורבגי עם השיר "Places" וסיימה במקום הרביעי. ב-2018 סיימה במקום השני בתכנית "Stjernekamp". ב-2019 שיחקה את ליזל בהפקה מקומית של צלילי המוזיקה. מקור.

השיר
"Attention" נכתב על ידי Christian Ingebrigtsen, Kjetil Mørland ו-Ulrikke Brandstorp עצמה. Christian Ingebrigtsen הוא חבר להקת הבנים A1 לשעבר. הוא כתב שירים לקדם הנורבגי בעבר ואף הגיע עם A1 למקום השני בקדם 2010. Kjetil Mørland ייצג את נורבגיה ב-2015, וסיים במקום השמיני עם הדואט "A Monster Like Me". כתב מאז שירים לקדם הנורבגי ב-2018 וב-2019.
על הניצחון של Ulrikke מעיבה שערוריית ההצבעות בגמר הקדם הנורבגי. מידי טרום גמר, הצביעו תושבי המדינה דרך אתר התחרות לשיר המועדף עליהם. בגמר, האתר קרס מרוב עומס. היו 38 מיליון נסיונות להצבעה שלא צלחו. הפקת הקדם החליטה להשתמש, כפי שנקבע בתקנון הקדם, בצוות שיפוט שנבחר מראש. מדובר היה בשלושים אנשים, שאינם מתעשיית המוזיקה, אלא כאלה שאמורים לייצג את הציבור הרחב לפי מגדר, גיל, מעמד וכו', בדומה לצוות השיפוט הדמוסקופי בפסטיבל סנרמו. אלו החליטו מי יהיו ארבעת השירים אשר יעלו לשלב הבא. בשלבים הבאים ההצבעה באתר עבדה והטופ 2 והזוכה נקבעו לפי הצבעות הקהל. מפיק התחרות טען כי מאחר ובכל אחד מטרומי הגמר, הצבעת צוות השיפוט הייתה זהה להחלטה של הקהל, סביר להניח שארבעת השירים שהם העלו לסופר גמר היו נבחרים גם על ידי הקהל. באותו מעמד הסתבר כי צוות השיפוט קבע את הצבעתו על פי גרסאות הסטודיו של השירים, ולא על פי ההופעות החיות. הדבר עורר את זעמם של חובבים רבים, וחלק ממשתתפי הגמר ומנהליהם הביעו את חוסר שביעות רצונם בפוסטים ברשתות החברתיות. בסקר שנערך לאחר הקדם על ידי העיתון VG, עלה כי Rein Alexander היה המבצע השני המועדף על הקהל הנורבגי. התוצאות, מן הסתם, לא שונו, למרות הביקורת.
על גרסת הסטודיו ציינתי: "בלדת פופ, שהזכירה לרבים את "Undo", השיר השבדי לאירוויזיון 2014. ל-Brandstorp קול עדין, אשר מתפרץ בפיזמון על מנת למכור את הדרמה. זה כנראה השיר החזק של הערב, דרמטי, בנוי כהלכה. זה לא הסגנון שלי, אבל המקצוענות כאן ניכרת, וזה בולט על רקע השירים המתחרים הערב… 3/5." בטרום הגמר ציינתי: "צ'לנית וכנרית משני צידיה של Brandstorp, בונות את הדרמה. הזמרת עצמה לובשת שמלה שחורה נוצצת עם שסע עמוק ושרוולים חצי שקופים. ההופעה הווקלית שלה מצוינת, מדויקת ומרגשת. על הבמה הצבעים השולטים הם שחור וזהב. בפיזמון האחרון, גשם של זיקוקים שוטף את הבמה." על ההופעה החיה בגמר כתבתי: "הדבר היחיד שהשתנה מהופעת טרום הגמר, הוא השמלה שהיא עכשיו זהובה. זהו ההימור הגדול לזכייה הערב. הופעה אמוציונלית ווקלית, וההעמדה מאופרת ונקייה. זו תהיה הבחירה הקלאסית, אם נורבגיה אכן תלך על זה, אבל אני לא מאמין שזה יביא להם טופ 5 באירוויזיון."
מדובר בפאוור בלאד דרמטית ורגשנית. שומעים שיש כאן את הנטייה לקדרות של Kjetil Mørland יחד עם הקלילות הפופית של Christian Ingebrigtsen. קל מאד ליפול לקלישאות בשיר, אך אציין לזכותה של Ulrikke, שגם כאשר היא זועקת את השיר, זה לא נשמע אובר אמוציונלי. היא לא חוטאת במשחק יתר או שירת יתר, שזה נורא קל בשירים מסוג זה. לא מדובר בבלדה פורצת דרך. העיבוד שמרני ומבנה השיר צפוי למדי, אבל את מה שהם ניסו לעשות, הם עשו טוב. בלדת פופ אירופאית מאד, נוגה, שמדברת לקהל רחב.
בדומה לשירו של Mørland מ-2015 וב-2019, הטקסט טומן בחובו רקע אפל כלשהו. בעוד בשיריו האחרונים האפלה הייתה ברורה, בשיר הזה היא יותר חבויה. הדוברת מספרת כי היא צמאה לתשומת לב. היא יודעת שהיא פגעה מבלי להתכוון במישהו שהיא אוהבת, תוך כדי תנועה, תוך שגרה. היא אומרת שהיא לא עצמה בשגרת יומה, היא איבדה את עצמה. היא מוכנה לעשות דברים משוגעים כדי לקבל בחזרה את תשומת הלב שאבדה לה מאהובה. בפיזמון היא כבר מוסיפה עוד נדבך לסיפור. היא כועסת על עצמה שהיא לא מתנהגת כמו עצמה, רק כדי לזכות בתשומת ליבו של אהובה. היא מתחננת שיגיד לה מה לעשות ולהגיד כדי להשיג את תשומת ליבו. היא אבודה, כי מצד אחד היא לא נוהגת בטבעיות, היא מסווה את האני האמיתי שלה, מצד שני גם בהתנהגות החדשה שלה היא לא קולעת ולא משיגה את מטרתה. היא אפילו לא מדברת על אהבה, רק על הצורך בתשומת לב. האם יש כאב שהיא רוצה שהוא יראה? האם מדובר בכלל באהוב, או אולי במערכת יחסים אחרת? היא ממשיכה ואומרת שהיא משקרת לעצמה כדי לשמח אותו, אך גם כשהיא עושה זאת, זה אותו הדבר מבחינתו. היא מצפה לתוצאה אחרת לאור שינוי התנהגותה, אבל האובייקט שאליו היא מתייחסת לא משתנה ואולי באמת לא מבחין בה. בסוף השיר היא מוותרת ואומרת שהיא לא רוצה לעשות זאת יותר, אם היא לבדה על רחבת הריקודים. הריקוד הוא דימוי לשחרור, אבל גם למשחק. כשאנחנו רוקדים, אנחנו משחקים, עונים על ציפיות החברה, רוקדים לפי הקצב, לפי הסגנון, מתערבבים בחוגגים האחרים במועדון, אנשים שאיננו מכירים. בתוך רחבה חשוכה שכזאת, קשה מאד לתפוס תשומת לב. החשכה, שלא מוזכרת בשיר במפורש, מתקיימת בשיר לכל אורכו. הדוברת מחפשת את הרגע שפנסו של מושא השיר יאיר עליה והוא יבחין בה או במשהו בה. ומה אז? הדוברת לא מתעמקת או מתעסקת בהמשך. השיר כולו מתמקד, כפי שניתן להבין מכותרתו, בניסיון להראות. זה מחזיר אותנו לבית הראשון, שבו ציינה שפגעה במישהו שאהבה. ייתכן והיא מדברת על מישהו שקרוב לה, שאינו מושא השיר? האם פגעה במישהו כי ניסתה לתפוס את תשומת ליבו של מושא השיר ורק בכך התמקדה?
נורבגיה צפויה להתמודד ב-12/05 בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2020. לאחר בחירת השיר, מוקמה המדינה בטופ 5 בכל אתרי ההימורים. למרות שאנחנו לא מכירים עדיין את רוב השירים המתמודדים, ההנחה היא שנורבגיה תעפיל לגמר די בקלות. מה לגבי הגמר? שוב, מוקדם לדעת. אני סבור, שניתן להמר על טופ 10, אבל לא תהיה כאן זכייה או טופ 3.

מילות השיר, מתוך האתר genius.com, ולאחר מכן תרגומן לעברית:

Attention

I find myself longing for attention
I'm not myself doing what I do
I know I may have hurt someone I love along the way
It wasn't my intention
I lost myself doing what I do

I just want your attention
Oh, the crazy things I do

So why, why do I think it's okay
Not being me 'cause of you?
And what do you want me to say?
What do you want me to do
To get your attention?
'Cause I just want your attention

I fool myself just to make you happy
And when I do, it's all the same to you (It's all the same to you)

Oh, the crazy things I do

So why, why do I think it's okay
Not being me 'cause of you?
And what do you want me to say?
What do you want me to do
To get your attention?

Oh, I don't wanna do this no more
If I'm the only one here on the dance floor, on the dance floor
Oh

Why, why do I think it's okay
Not being me 'cause of you?
And what do you want me to say?
What do you want me to do
To get your attention?
'Cause I just want your attention

תשומת לב

אני מוצאת את עצמי משתוקקת לתשומת לב
אני לא עצמי עושה את מה שאני עושה
אני יודעת שאולי פגעתי במישהו שאני אוהבת לאורך הדרך
זו לא הייתה כוונתי
איבדתי את עצמי עושה את מה שאני עושה

אני רק רוצה את תשומת הלב שלך
אה, הדברים המטורפים שאני עושה

אז למה, למה אני חושבת שזה בסדר
לא להיות אני בגללך?
ומה אתה רוצה שאגיד?
מה אתה רוצה שאעשה
כדי לקבל את תשומת ליבך?
כי אני רק רוצה את תשומת הלב שלך

אני משלה את עצמי רק כדי לשמח אותך
וכשאני כן, זה אותו דבר בשבילך (הכל אותו דבר בשבילך)

אה, הדברים המטורפים שאני עושה

אז למה, למה אני חושבת שזה בסדר
לא להיות אני בגללך?
ומה אתה רוצה שאגיד?
מה אתה רוצה שאעשה
כדי לקבל את תשומת ליבך?

הו, אני לא רוצה לעשות את זה יותר
אם אני היחידה כאן על רחבת הריקודים, על רחבת הריקודים
הו

למה, למה אני חושבת שזה בסדר
לא להיות אני בגללך?
ומה אתה רוצה שאגיד?
מה אתה רוצה שאעשה
כדי לקבל את תשומת ליבך?
כי אני רק רוצה את תשומת הלב שלך

גרסת הסטודיו של השיר:

הופעת השיר בקדם הנורבגי:

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.