2019: בלרוס – סקירת שירי הקדם

הקדם הבלרוסי מתרגש עלינו וצפוי להתרחש בחמישי הקרוב. מדובר כנראה באחד מהליכי הבחירה היותר חפוזים לעונת אירוויזיון זו. תחילה העלה יו"ר רשות השידור המקומית את רצונו לבחור את הנציג באמצעות פורמט ה-X Factor, אך בשלב מאוחר יותר (אולי מאוחר מידי) הוחלט לערוך קדם. היוצרים והזמרים נדרשו לחלון זמן מצומצם לשליחת השירים בינואר, ולהגעה לאודישנים במינסק בתחילת פברואר. לבסוף, נבחרו 10 שירים להתמודד בקדם, אשר ייערך בשבת הבאה. להלן סקירת שיקי הקדם:

Michael Soul – Humanize – השיר המתחיל בשדרי חדשות, נותן וייב ניינטיזי חזק. מדובר בבלדת פופ-RnB. הפיזמון דרמטי וקודר בהפקה עם ביט ובס כבדים. ההפקה ב-C Part אלקטרונית ומודרנית. השיר מנסה להביא הרבה Soul לבימת המדינה הקרירה. פתיחה לא רעה 3/5.

ZENA – Like It – פתיחה המזכירה את "No Scrubs" של TLC. מדובר באלקטרופופ קצבי עם השפעות של מוזיקה שחורה. הנוכחות של זנה לא חזקה, ולמרות שהיא שרה נכון, היא נשמעת כאילו היא צועקת. הפיזמון רפטטיבי ורזה מבחינת מלודיה. בין כותבי השיר Viktor Drobysh, אשר היה בין כותבי "Help You Fly", השיר הבלרוסי לאירוויזיון 2016, שלא הפעיל לגמר 2/5.

Eva Kogan – Run – בלדת העצמה קלישאתית. ההפקה אופיינית, עם כינורות והמון דרמה מזויפת. האנגלית שלה בלתי מובנת, ההגשה מיושנת והשיר חלש ביותר. בפיזמון האחרון יש עלייה של חצי טון כדי לשים את דובדבן הקלישאתיות על עוגת הקצפת הסכרינית הזו 2/5.

BLGN ft. Mirex – Champion – האם מדובר ב-Rag'n'Bone Man הבלרוסי? השיר מתחיל באופן שמזכיר את "Human" של האחרון או אם תרצו את השיר האוסטרי של Cesar Sampson מאירוויזיון 2018. ניסיון לרקום New-Blues להיטי. הפיזמון הוא כבר קברטי משהו. זה חביב, אבל שוב המבטא הוא בלתי אפשרי 3/5.

Sebastian Roos – Never Getting Close – בלדה דרמטית מיושנת. השיר נשמע כמו שירי מחזות זמר, מתקתקים וקיטשיים. סבסטיאן נשמע לא מחובר לשיר בשום צורה, ויש לשיר את כל האלמנטים הנכונים של סיום במקום האחרון בחצי הגמר 1/5.

Alyona Gorbachova – Can We Dream – אליונה פותחת את השיר בלחש וחושניות על רקע הפקת דמו עם קישוטים אלקטרוניים. קיוויתי לפחות שיר אלקטרופופי מעניין. לצערנו, אנו מקבלים בפיזמון בלדת קיטש מטופשת למדי וחובבנית. גם כאן עלייה של חצי טון בפיזמון האחרון 1/5.

PROvokatsiya – Running Away from the Sun – השיר נפתח בקטע ראפ בהפקת טראפ. זה פופ-Hip-Hop לא רע ומרענן כשמגיע דווקא מבלרוס. הפיזמון מכיל יותר מידי "לה לה לה", ואחריו דרופ מזרחי מגניב. זה חמוד מאד, אבל המבטא הורס את הפוטנציאל של השיר. אני יכול לראות את זה מקבל הופעה מאד כיפית 3/5.

Aura – Čaravala – שיר ראשון לא באנגלית. זו רוסית או בלרוסית? השיר נפתח בצלילי חליל, א-לה בלדות הניו אייג' שאנו מכירים מהניינטיז. זו בלדת פופ חולמנית, שנשמעת כמו שיר ערש. זה מקסים, עדין ופשוט. ל-Aura קול טהור וזך. רק שלא יתרגמו את זה לאנגלית בבקשה 3/5.

NAPOLI – Let It Go – ההרכב מנסה מזלו זו השנה השישית ברציפות. הפעם הם שרים בלדת פופ מלודיפסטיבלנית מאד. זה קופמטטיבי במידה ואחד השירים בקדם הזה, שניכר שנעשו במחשבה ולא בניסיון לחקות משהו. עם זאת, לא בטוח שזה מספיק. האווירה היא עצובה, הפיזמון מעט דל מלודית, ואין לשיר את האלמנט הייחודי שיכול לקחת אותו הלאה 3/5.

KeySi – No Love Lost – בלדה עד מידטמפו אלקטרופופית. ההפקה לא מיוחדת, ניסיון ליצור דרמה, אבל נשמע מעט זול. הקול של קייסי נשמע מסונתז מידי בגרסת הסטודיו, העמוסה הפקתית. נדמה כי לשיר אין יותר מידי להציע למעט ביט והפקה דרמטיים 2/5.

להלן דירוגי לשירי הקדם:

  1. PROvokatsiya – Running Away from the Sun
  2. Aura – Čaravala
  3. BLGN ft. Mirex – Champion
  4. NAPOLI – Let It Go
  5. Michael Soul – Humanize
  6. KeySi – No Love Lost
  7. ZENA – Like It
  8. Eva Kogan – Run
  9. Alyona Gorbachova – Can We Dream
  10. Sebastian Roos – Never Getting Close

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.