2019: אוסטרליה – סיקור Eurovision – Australia Decides

ברוכים הבאים לרגע היסטורי בתולדות האירוויזיון – לראשונה אוסטרליה עורכת קדם מקומי. לצורך הקדם גייסה אוסטרליה את שם הקדם הבריטי, ושורה של אמנים, מוכרים יותר ופחות. 10 מתמודדים צפויים לעלות על הבמה ולהתמוד על הזכות להיות הנציג החמישי של המדינה בתל-אביב. ניתן לצפות בתחרות כאן.

לאחר הפתיח, נכנסים לאולם. הזמרת Casey Donovan מבצעת את "Tonight Again" של Guy Sebastian, השיר שייצג את המדינה באירוויזיון הראשון שלה ב-2015. המנחים Myf Warhurst ו-Joel Creasey פוסעים על הבמה ופוצחים במונולוג משעשע. לאחר הצגת המתמודדים, מוצג סרטון המראה את ההיסטוריה של אוסטרליה בתחרות. בזמן הצגת המתמודדים, Electric Fields ו-Sheppard זוכים לתשואות הרמות ביותר ואחריהם Kate Miller-Heidke ו-Courtney Act.

Ella Hooper – Data Dust – בסטודיו: השיר מתנפל על המאזין על ההתחלה עם המסר המחאתי נגד תרבות האונליין בכלל והרשתות החברתיות בפרט. זה פופ-רוק ניינטיזי מוקדם רך וחלבי, עם מילים, שלא מתחברות ללב, כי עסוקות במשחקי מילים ובהקאת המסר ההו כה חשוב. מוזיקלית זה ממוצע למדי, קצת כמו שיר ש-4 Non Blondes יכלו לשיר ואיש לא היה שם לב 2/5.
ההופעה החיה:  אלה עולה בחליפת חתול מתחרה ונעליים אדומות. מאחוריה להקת בצורת. היא מציינת בקליפ המקדים כי קור'נ'רול הוא הקטע שלה. אז זה מה שזה? זה רוק חלבי קאנטרי סטייל. ההופעה כמו השיר עצמו היא שום דבר, למרות שווקלית היא מצוינת. היעא קופצת לקהל בסוף השיר.

Electric Fields – 2000 and Whatever – בסטודיו: שיר אלקטרו-Soul ופיוז'ן של סגנונות אחרים, כולל מוזיקה ילידית אוסטרלית, מרענן ועדכני. חלק מהשיר מושר בשפת ה-Pitjantjatjara המקומית. כשם ההרכב, השיר מאחד בין האלקטרוני לארצי. אחד השירים המגניבים בקדמים השונים השנה. מוזיקה עכשווית לדור ה-M, שנותנת כבוד ושואבת מסגנונות ישנים וחדשים במיינסטרים המוזיקלי. נהדר 4/5.
ההופעה החיה: הזמרת מצוינת לצידה החצי השני של הצמד המנכן כל סינתיסייזר. כשהביצוע מגיע לפיזמון הוא קצת מתבלגן. ההרגשה היא מלאת תשוקה ואינטנסיבית, לא ברור אבל כמה הקהל בבית יתחבר לזה. הזמרת מסירה את כיסוי הראש כדי לחשוף קו שיער נסוג ו"ראסטות" שלא נגמרות.

Mark Vincent – This Is Not the End – בסטודיו: בלדת פופרה מתישה, עם מילים קיטשיות ופמפוזיות מיותרת, המכסה על היעדר השראה לירית או מוזיקלית. חלקים בשיר מזכירים את "Je suis malade" של Serge Lama. חובבי הקיטש והדרמה (ואיל וולו) יחבבו גם את הניסיון הזה, אבל באמת שזה לא מעניין אפילו בז'אנר שלו 2/5.
ההופעה החיה: מארק מצטייר בגלויה ראדם רגיש מאד.  הוא עולה בז'קט מחוייט וחולצת שמעטס שחורה. זה זוועה שיר, אבל הוא מבצע אותו נכון מאד קולית ועבודת המצלמה מוסיפה לדרמה. הוא נשאר במקום לאורך כל השיר בתקווה שהשיר ידבר בשביל עצמו. זה אפקטיבי לצערי.

Aydan Calafiore – Dust – בסטודיו: בלדת פופ-RnB, לאיידן קול מלא נשמה והשיר מעביר רגש בהפקה פשוטה, מלאת בס עם עיטור אלקטרוני עדין. השיר נעים מאד ומלודי, ההפקה עדינה ומקצועית וההרגשה הכללית היא אותנטית. עם זאת, השיר יצטרך את מלוא הכריזמה של הזמר כדי לעשות משהו על בימת הקדם 3/5.
ההופעה החיה: איידן מזכיר בהופעה שלו את Liamoo השבדי. הוא עולה באאוטפיט שחור ותספורת על שם אלקסיב. הוא מאד כריזמטי וכנראה הפרפורמר הכי engaging עד כה. הוא נע על הבמה ונכון לעכשיו נראה כמו בחירה שהרבה צעירים יתחברו אליה. השיר טוב, עשוי במקצועיות. הוא יורד לבמה נמוכה לתקשר עם הקהל ועשרות בנות צורחות. כמו שחשבתי, הוא הצליח עם הכריזמה שלו להרים את השיר.

Courtney Act – Fight for Love – בסטודיו: פופ-האוס גאווה המגיע היישר מהדראג קוויין המפורסמת באוסטרליה. השיר הוא המנון העצמה, קבלת האחר וכו'. המלודיה לא מורכבת, זכירה מאד (נסו לא לזמזם את זה…), אבל גם פשוטה ושבלונית במידה לא מועטה. קורטני כריזמטית מאד, מה שעשוי לתת לה יתרון מה גם שהיא נתפסת כמתאימה לתחרות… 2/5.
ההופעה החיה: קורטני עולה באאוטפיט אדום בוהק, החושף ירכיים וכולל head piece כבד למדי. הצבע האדום והלבן שולט על הבמה, מאחוריה 3 רקדנים באדום. המיקרופון שלה מוחלש לעומת אילו של המלוות, שזה די פתטי בעיני. ההופעה היא קלישאה של הופעות אירוויזיון עם פרופס ואור מרצד, אבל זה רק מחפה על כך שאין שיר.

Leea Nanos – Set Me Free – בסטודיו: המנון אלקטרופופ חזק וסוחף. ללינה קול חם ומכשף, ההפקה מעט עמוסה ולעיתים מעפילה על הקול שלה, המתפרץ לקראת סוף השיר בזעקה. מינון נכון ואפקטיבי של רגש 3/5.
ההופעה החיה: ליאה עולה בחליפת חתול שחורה ותסרוקת על שם פגי בנדי. ווקלית היא לא חזקה ונדמה שהשיר מעפיל עליה. היא בכל זאת מאד צעירה, אז ההתרגשות וחוסר הניסיון הבימתי מובן. היא לא זזה על הבמה, הנשטפת בוידאוארט של אורות ורודים. זה מהשירים היותר טובים בקדם, אבל היא אחת הפרפורמריות החלשות לצער, ווקלית ומבחינת אישיות בימתית.

Sheppard – On My Way – בסטודיו: מבין משתתפי הקדם, כנראה שמדובר בפופולאריים ביותר, ואפשר להבין למה. סאונד מיינסטרימי שמדבר לכולם. פופ-רוק המנוני וקצת צפוי. הגרסה האוסטרלית של OneRepublic אם תרצו. לא מוצא בשיר דבר מיוחד, אבל זה יכול להביא את אוסטרליה חזרה למסלול באירוויזיון, מסוג השירים שעובדים טוב על הבמה 2/5.
ההופעה החיה: מסתבר כי מדובר בשלישיית אחים: שתי אחיות ואח. ההופעה הרבה פחות מלוטשת ממה שציפיתי, ואולי יש סיכוי שזה לא יגיע לתל-אביב (יש!) השלישייה נראית כמו קרבנות אופנה ולבושים בפריטים המכוערים ביותר שמצאו בארון הבגדים. הוידאוארט הוא של אש, והמצלמה מתמקדת באח בעיקר. היו יכולים להתמאץ קצת ולתת לפייבוריט העמדה ראויה ולא הרגשה של מופע חימום בפסטיבל טבע.

Alfie Arcuri – To Myself – בסטודיו: בלדת פופ משתפכת, די עדכנית, אך שנשמעת מידי כמו "We Got Love", השיר האוסטרלי מ-2018 בגרסה איטית. זה לא מעניין מספיק, למרות שאלפי נשמע מכוון מאד למילים ואמיתי מאד, הוא שר מה שנשמע כביטוי לכאבים וחוסר הוודאות אחרי היציאה מהארון. במובן זה השיר מאד אישי, מה שעובד לטובתו ותורם לאותנטיות של השיר 3/5.
ההופעה החיה: אלפי עולה בחולצה שחורה קצרה צמודה וחושפת שרירים. ההופעה אישית מאד, הוא מתחיל קרוב לקהל ורק ב-C Part מסתובב ומתרחק, כאשר הקהל מרחוק מדליק פנסים. זה שיר שייבלע בבליל השירים באירוויזיון הקרוב, אך בקדם הזה מגיע לו טופ 5.

Kate Miller-Heidke – Zero Gravity – בסטודיו: אלקטרו-פופ קצבי, שמגביר קצב לקראת הפיזמון, שמפתיע בקולות סופרן ובהפקת Art-Rock. קייט מזכירה את קייט בוש. השיר לא שגרתי, מקורי ומעניין, לא מדהים, טיפה messy, אך ניכר כי נעשה במלאכה רגישה 3/5.
ההופעה החיה: קייט היא כנראה הזוכה בפרס הלא קיים של התלבושת האירוויזיונית הקלישאתית ביותר שניתן לדמיין. היא עולה עם משהו שנראה כמו בין התלבושת הקלאסית של וורקה סדוצ'קה לפסל החירות. בגלויה היא מספרת שהשיר מדבר על התמודדות עם דיכאון. אני חש שמהמסר לא מצליח לעבור עם התלבושת המגוחכת שלה, שנראית כמו פארודיה. היא לובשת שמלה, בנוייה מקונסטרוקציה גבוהה מאד ומאחוריה לוליינית, הנעה על קפיץ גבוה עוד יותר הלוך ושוב. השיר נחמד, אבל כמו שהוא messy, ההופעה messyית עוד יותר.

Tania Doko – Piece of Me – בסטודיו: פאוור-פופ עם מארש חצי אפוי, פיזמון שנכנס מהר מאד, עוד לפני שהשיר נבנה. צליל adult contemporary אמריקאי, חסר ייחוד, אבל עשוי במקצועיות יחסית. בחירה בזה תהיה המשך ישיר של השירים החלשים שאוסטרליה שלחה בשנתיים האחרונות, בחירה בפרווה, מוזיקת אמצע הדרך ללא אדג'. המילים הן קלישות שזורות בקלישאות נוספות 2/5.
ההופעה החיה: בגלויה היא טוענת שהשיר הוצע ל-J-Lo בשלב מסוים. אוקיי, כנראה שגברת לופז כן מבינה משהו במוזיקה אחרי הכל. טניה עולה באאוטפיט סגול, שיצא מהאופנה ב-2002, מאחוריה רקדן ורקדנית בשחור. הסגול שולט גם בוידאוארט. ההופעה מיושנת, כמעט סתמית כמו השיר עצמו.

להלן דירוגי לשירי הקדם, המתעדכן בעקבות ההופעות:

  1. Electric Fields – 2000 and Whatever
  2. Aydan Calafiore – Dust
  3. Kate Miller-Heidke – Zero Gravity
  4. Leea Nanos – Set Me Free
  5. Alfie Arcuri – To Myself
  6. Courtney Act – Fight for Love
  7. Tania Doko – Piece of Me
  8. Sheppard – On My Way
  9. Ella Hooper – Data Dust
  10. Mark Vincent – This Is Not the End

אחרי מספר ריקאפים וסרטוני אירוויזיון גנריים, הגיע זמן למופע האמנותי: Dami Im שרה את שירה "Sound of Silence", שהוא עדיין השיר האוסטרלי שהגיע למיקום הגבוה ביותר באירוויזיון, בגרסת בלדת פסנתר.

המנחה Joel עולה על הבמה בשמלה דמויית השמלה שלבשה דמי באירוויזיון 2016. והמנחים מנהלים עמה שיחה קצרה. הקווים נסגרים. לבמה עולה Hans Berlin Boy Wonder להמשך המופע האמנותי, בו הוא שר מחרוזת של שירי האירוויזיון. הוא מסיים ב-"Toy", מרגש.

Demi Im חוזרת לבמה, לבצע את הסינגל החדש שלה, "Dreamer". שוב, היא מבצעת אותו על הפסנתר, כל כך לא אירוויזיוני מצידה.

המנחים מציגים ריקאפ של שירים שהוגשו לקדם, אך לא התקבלו. למה לזרות מלח על הפצעים?

הגיע זמן התוצאות. השופטים מעניקים את מרב הנקודות שלהם ל-Kate Miller-Heidke.

תמונה1.png

הגיע זמן להצבעת הקהל: הקהל קובר את איידן ואת אלפי. שלושה שירים נותרו במירוץ. Sheppard הפייבוריטים מסיימים במקום השלישי, Electric Fields רק במקום השני. גם הקהל קבע – Kate Miller-Heidke היא המנצחת הגדולה! בחירה מפתיעה ומעניינת.

תמונה2.png

בהצלחה לקייט ולאוסטרליה בתל-אביב!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.