2017: עדכון – 179 ימים לאירוויזיון

כללי
* המנהל הראשי האחראי על הפקת אירוויזיון 2017 מטעם אוקראינה התפטר. במקביל עלה שוב נושא התקציב וה"טלגרף" הבריטי פרסם לאחרונה כתבה לפי אוקראינה אינה מסוגלת לארח את התחרות הקרובה. לא התקבל לידיעה אישור מטעם ה-EBU.
* החוקים לאירוויזיון 2017 פורסמו על ידי ה-EBU. לפיהם, לא נקבע סופית מה יהיה אופי התמהיל בין ניקוד השופטים לבין ניקוד הקהל. על פי ספר החוקים, "The points of the National Juries and of the National Audiences shall be combined according to a ratio which is determined by the EBU, subject to the Reference Group approval. For example, if the ratio is 50-50, the points of the National Jury carry the same weight as the points of the National Audiences." מכאן שיש פתח לשינוי התמהיל ולמתן משקל רב יותר לקהל או לשופטים.

armenia ארמניה
תחרות הכישרונות המקומית ממשיכה באופן יציב וקבוע ומשודרת מידי שבת. מספר המתמודדים צומצם בתכנית ל-24, המחולקים ל-6 קבוצות. אחד מהם יהיה הנציג לאירוויזיון.

belarus בלרוס
נפתח מועד שליחת השירים לקדם המקומי, אשר בו ההצבעות יחולקו 50%-50% בין הקהל לשופטים. במקרה של תיקו, הפייבוריט של השופטים יישלח. ניתן לשלוח שירים עד ה-22 לנובמבר. ב-30 לנובמבר ייבחרו בפרפורמרים. הקדם עצמו ייערך ב-25 לינואר.

estonia אסטוניה
ב-7 לנובמבר בשעה נחשפה רשימת השירים שיתחרו בקדם המקומי. מספר שמות מוכרים מבין המבצעים והמלחינים. ניתן לקרוא על כך בפוסט נפרד בבלוג.

finland פינלנד
הוכרז רשמית על ידי הטלוויזיה הפינית כי הגמר יתקיים ב-28.01 וייקחו בו חלק 10 שירים. בהצבעה ישתתף גם צוות שופטים בינלאומי.

georgia גיאורגיה
נפתח מועד שליחת השירים לקדם המקומי. ניתן לשלוח שירים עד ה-7 בדצמבר.

italy איטליה
פורסמו רשימת 12 המתמודדים בקטגוריית האמנים הצעירים. 6 מהם יעפילו לתחרות עם האמנים בקטגוריית האמנים הידועים. בקטגוריית הידועים אל באנו (נציג 1976 -1985 כחלק מצמד) שוקל השתתפות, כמו גם Raphael Gualazzi נציג 2011. חשיפת רשימת האמנים בקטגוריית האמנים הידועים נדחתה ביומיים ל-12 לדצמבר ב-21:15 שעון איטליה.

fyr_macedonia מקדוניה
המדינה ככל הנראה כבר בחרה את כותבי השיר המיועד, אך לא מוכנה לחשוף פרטים לגבי האמן המבצע, ייתכן שדברים עדיין לא סגורים סופית, אך נמסר כי עד סוף החודש ייחשף האמן המייצג.

norway נורבגיה
שיא של 1035 שירים שהתקבלו לרשות השידור הנורבגית, ה-NRK. רשות השידור שומרת לעצמה הזכות לפנות בעצמה לעוד זמרים וכותבי שירים. רשימת השירים צומצמה ל-100 שירים, שמתוכם ייבחרו השירים שיתחרו בקדם. הזמרים שיבצעו את השירים בקדם המקומי ייבחרו על ידי רשות השידור בשיתוף היוצרים.

slovenia סלובניה
90 שירים הוגשו עד כה לוועדה, שעתידה לפרסם את שמות השירים בקדם המקומי ב-9 לדצמבר.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.